Denna policy beskriver hantering av personuppgifter av Nannyakuten (556541-2334) nedan kallad Bolaget
Denna policy beskriver hantering av personuppgifter av Nannyakuten (556541-2334) nedan kallad Bolaget
Din förfrågan kommer att hanteras av Bolaget och registreras i en tredjepartsdatabas. Bolaget är en del av Nannynu! (organisationsnummer 556662-0851) och din förfrågan kommer att hanteras av personal på Nannynu! samt registreras i Nannynu!s IT-system. Vår rättsliga grund för att spara uppgifterna baserar sig på följande punkter angivna av Datainspektionen:
De personuppgifter som registreras i vårt affärssystem samt ekonomisystem, vilka tillhandahålls av tredje part, kommer i första hand att användas för att möjliggöra arbetet att hitta en lämplig kandidat till ert uppdrag. Personuppgifterna kommer vidare att användas för att, genom Skatteverket, kontrollera att er familj har barn i de åldrar ni angett. Vi genomför även en kontroll hos Kronofogden.
Senare i processen skickas vissa personuppgifter till den kandidat ni valt att träffa för ett möte/intervju. Vi kommer även använda personuppgifterna för att, efter vi ingått ett avtal, skicka fakturor och eventuella betalningspåminnelser samt ansöka om RUT hos Skatteverket.
Vi har ett samarbete med Trustpilot (https://www.trustpilot.com) och din e-postadress kan komma att delas med dem i syfte att i ett senare skede använda e-postadressen för att utvärdera er upplevelse av vår tjänst.
Slutligen kommer personuppgifterna att användas för att skicka information under processens gång samt uppföljning och information efter att ni påbörjat ett avtal med någon av våra kandidater. Vi kommer även att skicka ut information om erbjudanden från Bolaget och andra företag inom Koncernen CID Ventures AB vilken Bolaget ingår i.
Bolaget ämnar spara angiva personuppgifter så länge matchningsprocessen pågår samt så länge ni aktivt anlitar någon av våra kandidater. Vissa sammanhang kräver att vi sparar informationen längre ett sådant fall gäller räkenskapsinformation så som fakturaunderlag med mera vilket sparas i minst 7 år.
Det föreligger en rätt att av den registrerade begära tillgång till och rättelse eller radering av personuppgifter eller begränsning av behandling som rör den registrerade eller att invända mot behandling samt rätt till dataportabilitet. Den registrerade äger även rätten att inge klagomål till tillsynsmyndighet.
This policy concerns personal data management of Nannyakuten (556441-2334) hereinafter referred to as the Company.
Your application is handled by the Company and is registered in a third-party database. Nannyakuten is a part of Nannynu! (org.nr. 556662-0851) and your information will be handled by staff at Nannynu! and it will be registered in Nannynu!s registeres. Our legal basis for saving the data is based on the following items specified by the Swedish Data Protection Authority:
The personal data recorded in our business system and financial systems provided by third parties will primarily be used to enable the work to find a suitable candidate for your assignment. The personal data will also be used to check, through the Swedish Tax Agency, that your family has children of the ages you specified. We also carry out a financial check at the Swedish Enforcement Authority.
Later in the process, certain personal data will be sent to the candidate you have chosen to meet with. We will also use the personal data to, after entering into an agreement, send invoices and any payment reminders and apply for RUT at the Swedish Tax Agency.
We have a partnership with Trustpilot (https://www.trustpilot.com) and your email address may be shared with them for the purpose to later use the email address to evaluate your experience of our service.
Finally, personal data will be used to send information during the process and do follow-ups after you have begun an agreement with one of our candidates. We will also send information about offers from the Company and other companies within the Group CID Ventures AB, which the Company is part of.
The company intends to save specified personal information as long as the matching process is ongoing and as long as you actively hire one of our candidates. Some contexts require that we save the information longer. Such a case applies to accounting information such as invoice documents etc., which is saved for at least 7 years.
There is a right to request, by the registered person, access to and correction or deletion of personal data or limitation of treatment relating to the data subject or objection to processing and the right to data portability. The registered person also owns the right to file a complaint to the supervisory authority.