Nannyakuten: Så får du ihop jobb och familjeliv

Nannyakuten: Så får du ihop jobb och familjeliv

  |   Erbjudande, Nannyakuten tipsar

Går det att få ihop balansen mellan jobbet och privatlivet? Och hur gör man i så fall?

 

Enkelt svar – Man kontaktar Nannyakuten!

 

Precis när man har flow och är fokuserad på att skapa storverk, så ringer något av barnen och vill ha hjälp, eller förskolan hör av sig och berättar att ditt barn är sjukt och behöver hämtas. Eller alla de där gångerna då man inget hellre vill än att ta sovmorgon med den älskade partnern, umgås med vännerna som man inte träffat på alldeles för länge på After Work, eller ha mysstund med barnen i soffan – men trots det måste man bita ihop och fixa färdigt den där arbetsuppgiften som har en pressad deadline.

 

Det där så kallade ”livspusslet” kan Nannyakuten hjälpa till med. För att du som anställd till en arbetsgivare ska kunna färdigställa ditt arbete i lugn och ro så tar våra fantastiska barnvakter hand om barnen under tiden. Sedan när du kommer hem är barnen hemma och har fått mat i sig, så kan du koppla av och umgås med barnen utan att tänka på allting annat.

 

Som anställd hos en arbetsgivare kan du erbjudas hushållsnära tjänster (barnpassning) som en löneförmån. Löneförmånen är avdragsgill för hushållsnära tjänster (barnpassning) på samma sätt som när man köper våra tjänster direkt. Löneförmånen regleras vid inkomstdeklarationen året efter istället för löpande skattereduktion, så du sparar helt enkelt fakturorna från oss som underlag.

 

Alternativt kan du som företag underlätta för dina anställda genom att köpa något av Nannyakutens företagspaket.

  • Mötesnanny
  • Eventnanny
  • Sjuknanny
  • Akutnanny
  • Helg/Lovnanny

 

Varför ska jag som arbetsgivare köpa detta? Enkelt svar är att du får bättre och produktivare personal som uppskattar detta för att få ihop sitt familjeliv, och samtidigt kan vara med på företagets möten, event m.m. utan att alltid behöva gå för att barnen måste hämtas eller vabbas. Mer närvarande och mindre stressad personal = bättre lönsamhet och gladare personal.

 

Kontakta oss vid frågor eller funderingar så hjälper vi gärna till. Maila till info@nannyakuten.se eller ring oss vardagar mellan kl 9-17 på växel: +46 (0) 10-706 02 10



false